UWAGA! To pytanie posiada 16 zgłoszeń w trakcie wyjaśniania.

Do czasu zniknięcia tego komunikatu PrawkoTesty.pl nie bierze odpowiedzialności za treść, niepoprawne odpowiedzi i inne informacje
prezentowane na karcie pytania numer #156.

Ilustracja

Pytanie

Czy podczas poruszania się w tunelu o długości mniejszej niż 500m musisz zachować minimalny odstęp 5m od poprzedzającego pojazdu?

Odpowiedź

TAK NIE

Wyjaśnienie

Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym Art. 47a. "Kierujący pojazdem w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jest obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 m."

Informacje

Dodano do bazy: 28.03.2013 07:58
Dodający: Marta
L.p. Data Powód Informacje Status
15.08.2013 10:29błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
odrzucono 28.08.2013 22:51
220.08.2013 08:03błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
Wyjaśnienie: Tunel dłuższy niż 500m inimalny odstęp to 50m ale mniejszy tak jak w tym pytaniu , krótszy niż 500m odległość minimalna to 5m
odrzucono 28.08.2013 22:51
320.08.2013 08:48błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
odrzucono 28.08.2013 22:50
419.09.2013 17:52błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
53.10.2013 17:59błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
65.10.2013 19:44błędna odpowiedźrozpatrywanie
715.10.2013 19:37błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
816.11.2013 20:55błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
Wyjaśnienie: 1. " Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi. Art. 47a. Kierujący pojazdem w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jest obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 m." 2. ".Poza obszarem zabudowanym w tunelach o długości przekraczającej 500 m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż: 1) 50 m – jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;"
rozpatrywanie
924.11.2013 09:23błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
Wyjaśnienie: Art. 47a Prawo o ruchu drogowym "Kierujący pojazdem w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jest obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 m."
rozpatrywanie
1017.12.2013 15:54błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
1115.01.2014 23:09błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
1219.01.2014 16:07błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
1323.01.2014 12:32błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
144.02.2014 10:31błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
1525.02.2014 11:33błędna odpowiedźrozpatrywanie
1611.03.2014 12:16błędna odpowiedźrozpatrywanie
1718.03.2014 08:54pytanie niepoprawnerozpatrywanie
1820.03.2014 17:34błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
192.04.2014 19:53błędna odpowiedźPropozycja odpowiedzi: TAK
rozpatrywanie
Data Akcja
28.03.2013 07:58:25dodano pytanie do bazy

Dyskusja (36)

  1. Anet11.01.2014 17:54

    Pytanie jest o PORUSZANIE SIĘ a nie ZATRZYMANIA.

  2. Mala13.11.2013 21:21

    Według mnie tak

  3. osa7.11.2013 17:38

    "kierowca powinien zachować odległość od poprzedzającego pojazdu nie mniejszą niż 50 metrów, jeśli kieruje samochodem o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony"

  4. Seba2217.09.2013 22:56

    Cały czas się uczyłem, że odległości w tunelu to: 5 metrów, 50 poza terenem zabudowanym (gdy przekracza 500 metrów). Ale błąd prawkotesty, trochę wstyd, że wprowadzacie ludzi w błąd ;/ www.kodeksonline.pl

  5. Ala5.09.2013 20:23

    Jeżeli pod znakiem tunel nie ma tabliczki informującej o jego długości to oznacza, że jego długość nie przekracza 500m;)

  6. NO IDEA3.09.2013 11:12

    Hej, miałam dziś pytanie na egzaminie odnośnie tunelu. Nie było napisane jaki to tunel, tylko znak drogowy informujący nas o wjeździe do tunelu. Miałam ten sam problem, ponieważ nie miałam pojęcia czy jest to tunel dłuższy niż 500m, jak mam reagować na takie pytanie?
    Proszę o szybką odpowiedź
    Pozdrawiam :)

  7. NO IDEA3.09.2013 11:09

    Hej, miałam dziś pytanie na egzaminie odnośnie tunelu. Nie było napisane jaki to tunel, tylko znak drogowy informujący nas o wjeździe do tunelu. Miałam ten sam problem, ponieważ nie miałam pojęcia czy jest to tunel dłuższy niż 500m, jak mam reagować na takie pytanie?
    Proszę o szybką odpowiedź
    Pozdrawiam :)

  8. Aga29.08.2013 10:42

    @PrawkoTesty.pl - Polskie przepisy tylko w jednym przypadku precyzyjnie określają minimalną odległość pomiędzy pojazdami poruszającymi się w
    kolumnie. Przepis ten dotyczy przejazdu przez tunele, o długości przekraczającej 500 metrów, znajdujące się poza obszarem zabudowanym. W takim przypadku, kierowca powinien zachować odległość od poprzedzającego pojazdu nie mniejszą niż 50 metrów, jeśli kieruje samochodem o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony lub autobusem i 80 metrów w przypadku prowadzenia innego pojazdu.
    W pozostałych sytuacjach przepisy zobowiązują do utrzymywania bezpiecznej odległości, nie precyzując ile powinna ona wynosić.

    Kodeks Drogowy Atr.19
    4.3.3. Prędkość i hamowanie:

    Bezpieczna prędkość:

    MUSISZ zawsze panować nad pojazdem i jechać z prędkością, która pozwoli Ci odpowiednio zareagować w razie ewentualnego niebezpieczeństwa.

    MUSISZ brać pod uwagę stan drogi, widoczność, rzeźbę terenu, stan pojazdu i ładunku, warunki atmosferyczne i natężenie ruchu.

    MUSISZ również jechać z taką prędkością aby nie utrudniać jazdy innym kierującym.

    Hamuj w taki sposób aby nie spowodować zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia.

    Prędkość:

    Prędkość określona przepisami lub znakami drogowymi jest prędkością maksymalną nie prędkością nakazaną.
    Kierując pojazdem MUSISZ zawsze jechać z prędkością bezpieczną, która nie może być wyższa niż prędkość dopuszczalna.

    WAŻNE!!!

    Utrzymuj właściwy odstęp od jadącego bezpośrednio przed Tobą pojazdu, niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania.

    Bezpieczny odstęp to oprócz odległość za jadącym pojazdem, odległość z boku od innych pojazdów, przeszkód, pieszych oraz odległość za pojazdem.

    Odległość boczna – minimum 1 metr, określona jest w przepisach tylko od pojazdów jednośladowych i kolumn pieszych podczas wyprzedzania lub omijania. MUSISZ pamiętać o bezpiecznym odstępie także podczas wymijania.

    Jadąc tunelem o długości ponad 500 metrów poza obszarem zabudowanym MUSISZ utrzymywać odstęp od poprzedzającego Cię pojazdu 50 metrów (80 m. pojazdy o masie całkowitej ponad 3,5 t).

    Dlatego UWAŻAM że we wszystkich pytaniach na egzaminie, gdzie mowa jest o tunelach poniżej/powyżej 500m-600m - odstęp zaznaczamy 50m, natomiast w korku 5m

  9. PrawkoTesty.pl28.08.2013 22:53

    Wszystkich chcących zmienić odpowiedź na TAK prosimy o podanie przepisu określającego minimalny odstęp od poprzedzającego pojazdu w trakcie poruszania się. Prosimy także o informacje od osób, które miały to pytanie na egzaminie, czy występuje ono dokładnie w takiej formie jak tutaj.

  10. trolololololo26.08.2013 21:02

    ludzie nauczcie sie czytac! Ona! oczywiscie ze MNIEJSZEJ ale do jasne cholery w pytaniu nie ma mowy o korku tylko o PORUSZANIU SIĘ! jezeli tak bedziecie czytac na testach to szczerze zycze powodzenia

  11. Tyiliyra24.08.2013 21:21

    Co do wyjaśnienia napisanego przez serwis: co ma piernik do wiatraka? Kluczowym elementem w tym pytaniu jest długość tunelu, czyli jeżeli tunel powyżej 500 m to obowiązek utrzymywania odstępu "w czasie jazdy" minimum 5 m.

  12. ?24.08.2013 18:45

    Odpowiedz jest prawidłowa NIE w pytaniu wyraznie pisze PORUSZAJĄCY SIĘ a nie " podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów "

  13. Doomsday16.08.2013 14:41

    lulka co ty p............lisz. sama sobie przeczysz. poza obszarem zabudowanym w tunelu powyżej 500 metrów mamy zachować odstęp 50 metrów. A jeżeli mamy tunel o długości mniejszej niż 500 metrów to trzeba zachować odstęp minimalny wynoszący 5 metrów. Sama sobie przeczysz w swej wypowiedzi

  14. lulka12.08.2013 16:22

    Co wy gadacie, w KAŻDYM tunelu o długości mniejszej niż 500m trzeba zachować odstęp 5 m. W przypadku tunelu pow. 500m trzeba zachować odstęp 50 m .

  15. Lewo31.07.2013 23:22

    Wyjaśnie:
    Przepis dany w wyjaśnieniu tylko psuje głowę, tu jest sytuacja "podczas poruszania" a nie zatrzymania.
    Więc stostujemy regułkę:
    w tunelach o długości przekraczającej 500m poza obszarem zabudowanym jest zobowiązany utrzymać odstęp minimum:
    - 50m jeśli pojazd nieprzekracza 3,5t dmc lub jest to autobus
    - 80m jeśli kieruje zespołem pojazdów lub niewymienionym wyżej.
    jakby nagle trzeba było się zatrzymać to ten odstęp 50m można wykorzystać i zatrzymać się na 5m przed pojazdem a podczas ruszania poczekać az pojazd przed nami odjedzie na te 50m

  16. marcia29.07.2013 14:50

    to w oncuTAK? czy NIE? bo juz saman ie wiem ...

  17. daria14.07.2013 12:11

    Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Według prawa, jeżeli tunel ma 500 m musimy zachować odstęp 5 m. Tutaj jest napisane ; " (...) tunelu o długości MNIEJSZEJ niż 500m musisz zachować minimalny odstęp 5m (...)". MNIEJSZEJ czyli tunel może miec np. 300 m. Wtedy odstęp nie od poprzedzających nie musi wynosic 5 m.

  18. lol:)13.07.2013 23:29

    zgadzam się z Anaodp.TAK

  19. Ana12.07.2013 12:32

    Odp Tak, przecież 50 m jak tunel ma ponad 500 m a w tym przypadku jest mniejszy niz 500 m wiec odstęp 5 m

  20. Ona10.07.2013 20:26

    Odpowidź tak.
    W pytaniu jest tunel o długości MNIEJSZEJ niz 500 m.
    Czyli stoujemy przepis : Kierujący pojazdem w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jest obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 m.

  21. a10.07.2013 11:48

    50m dla pojazdów samochodowych o dop. masie calk. 3,5t. a 80m dla reszty. 5m jest przy zatorze drogowym ;)

  22. kursantka 7.07.2013 13:00

    5m odstępu powinniśmy zachować jeżeli stoimy w korku, a w pytaniu nie ma nic mowy o korku, więc powinniśmy zachować odstęp minimum chyba 50m
    "Przepisy szczegółowo określają odstępy, które nalezy zachować w tunelach ponad 500-metrowych, poza obszarem zabudowanym. Dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i autobusów powinien wynosić on co najmnije 50m, a dla innych pojazdów-80m." (Kierwoca doskonały;dział II:zasady ruchu drogowego;b.Odstępy (str59))

  23. Michał30.06.2013 23:02

    błędy są wszędzie ludzie nie mają materiału do nauki bo wiekszosc pytan ma bledy . ciekaw jestem ile pytan w WORD jest niezgodnych z rzeczywistością ludzie w całej polsce powinni się zbuntować bo to tylko zdzieranie kasy stare testy są o milion razy lepsze

  24. haha31.05.2013 21:36

    moim zdaniem odpowiedź TAK. W tunelu odstęp min. 5 m!!! Chyba że dł. tunelu to ponad 500m

  25. Asia7.04.2013 15:26

    Poza obszarem zabudowanym w tunelach o dł.przekraczającej 500m kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż: a) 50m-jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem b)80m- jeżeli kieruje zespołem pojazdow lub pojazdem,którego dmc przekracz 3,5t. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć za pomocą znaków drogowych dopuszczalny odstęp,w zależności od obowiązującej w tunelu dopuszczalnej prętkości

  26. PrawkoTesty.pl2.04.2013 22:31

    @grzes, tak, masz rację - dziękujemy za zainteresowanie :-)

  27. grzes2.04.2013 22:31

    przepraszam nei przeczytalem ze mneijszej niz 500. odleglosc musi byc bezpieczna ponizej 500 nie 5 ale BEZPIECZNA czyli nie

  28. grzes2.04.2013 22:29

    znalazłem taki artykuł. poprawka dawno była wprowadzona ale mysle ze z 50 m nie spadloby do 5. pozdrawiam

  29. grzes2.04.2013 22:29

    Nowe odstępy w tunelach

    (2007-03-02)
    Sejm przyjął poprawki dotyczące zachowania kierowców w tunelach. Tak więc w tunelu, podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, kierowca będzie obowiązany zachować minimalny odstęp 5 m od poprzedzającego go samochodu. W tunelu dłuższym niż 500 m kierowca samochodu o wadze do 3,5 t lub autobusu powinien utrzymywać co najmniej 50-metrowy dystans. Dla samochodów o wadze powyżej 3,5 tony dystans ten ma wynosić 80 m. Instytucja zarządzająca ruchem na drodze będzie mogła zmienić te odstępy w zależności od dozwolonej prędkości w tunelu. ml

  30. Bambo30.03.2013 21:28

    Moim zdaniem NIE ponieważ w pytaniu jest podczas poruszania się i ze musi być 5 metrów, a przepisy mówią ze NIE MNIEJ NIZ 5m.

  31. PrawkoTesty.pl29.03.2013 13:28

    @Patka, @B ma całkowitą rację. Te 5m obowiązuje nas tylko podczas zatrzymania, np. podczas poruszania się w korku. Podczas normalnej jazdy nie trzeba zachowywać tych 5m(choć naturalnie zachowuje się o wiele większą odległość).

  32. Patka29.03.2013 13:23

    w przepisach wyraźnie jest napisane, że w tunelu trzeba zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu 5 metrów chyba że tunel jest dłuższy niż 500 metrów to trzeba zachować odstęp 50 metrów. Czyli prawidłowa odpowiedź to tak

  33. B28.03.2013 21:15

    Moim zdaniem odp: Nie
    Ponieważ nie jest uwzględnione jaki to tunel, jeżeli przekracza 500m to odstęp pomiędzy pojazdami powinnien wynosić 50m, jeżeli jest krótszy niż 500m odległość musi być bezpieczna, lecz nie jest uwzględniona w przepisach. (Tak mi się wydaje)

  34. Martyna28.03.2013 12:50

    Rozumiem, ale chyba zawsze to można gdzieś sprawdzić, zanim się doda ;-)

  35. Joanna28.03.2013 10:54

    jeżeli w pytaniu nie ma żadnej odpowiedzi to znaczy że osoba wstawiająca pytanie jej nie znała

  36. Martyna28.03.2013 10:51

    moglibyście chociaż dawac dobre odpowiedzi, skoro już wstawiacie te pytania.

Dodaj komentarz